.:Menu:.
  • Strona główna
  • FORUM TATTOO
  • WZORY I GALERIA
  • Historia tatuażu
  • Jak po co i dlaczego?
  • Przed i po
  • Szkoła amerykańska
  • Szkoła japońska
  • Czym jest tribal?
  • Ciało jako obiekt operacji artystycznej
  • Book - Tatuaż po polsku
  • Oko Demona
  • Wzory na CD
  • Maszynki do tatuażu
  • Akcesoria - tatoo Supply
  • Spis wszystkich tekstów
  • Wyniki ostatnich sond
  • Kontakt

  • Polityka prywatnosci

  • .:Polecamy:.
    Alarmy Kamery Gryfów Mirsk Lwówek Lubań

    wzory tatuażu

    cieniowanie włosów, ćwiczenia na wyrzeźbienie ciała, maseczki naturalne

    .:Na forum:.
    Problem z gojeniem się tatuażu
    dodano:
    5-6-2012
    odpowiedzi: 2
    to już dziś :)
    dodano:
    26-1-2011
    odpowiedzi: 0
    Nowa
    dodano:
    19-3-2004
    odpowiedzi: 3
    blokada two
    dodano:
    3-1-2006
    odpowiedzi: 0
    Igła
    dodano:
    12-11-2009
    odpowiedzi: 1
    .:Linki:.

    .: Szkoła japońska :.

    Szkoła japońska.

    hori w pracy.jpg (80448 bytes)Historia - tradycja - technika- Horiyoshi (Na zdjęciu po lewej). Tak w skrócie można zaprezentować to co najlepsze w tej szkole. Kwintesencja kompozycji! Tradycyjne metody wykonania! Piękno stylistyki zawarte w pokoleniowej tradycji! Atrybuty o których względy nie może ubiegać się żaden europejski tatuator. Chyba tylko Maorii mogą konkurować na tym polu. 
    Od podstaw.  Szkoła japońska czerpie nie tylko z religijnych wierzeń - buddyzm przerośnięty historycznie legenImage15.jpg (128685 bytes)dami i tradycją kulturową, np: jakuza oraz samuraje i gejsze. Wiedza tao, siły witalne yng-yang, mistyczny symbol smoka, feniksa oraz demony, te i inne symbole przeniesione w sztuce ilustracji na skórę są nie tylko ozdobnym akcentem. To wiedza tajemna i rytuał klanów, mnichów oraz monarchów. Tak immanentnej człowiekowi iż niemal nieodzownej. Te i inne rzeczy dla nas Europejczyka pozostaną zawsze w sferze domysłu - Image16.jpg (147684 bytes) czy to przeszkadza,  dokucza? Mi nie. Uważam tatuaż japoński za najbardziej dorosły stylistycznie i kompozycyjnie. Choć czasami zbyt monotematyczny, lecz zdaje się być ponadczasowy. Istotny jest rozmiar gdyż w metodach tradycyjnych raczej nie wykonuje się małych tatuaży. Ogromną uwagę zwraca się na kompozycję i treść wzorów. Nieodłącznym elementem dekoracyjnym są żywioły: woda, wiatr, ogień. Elementy zwierzęce np.: żuraImage2.jpg (105553 bytes)wie, ryby, gęsi, tygrysy, ptaki rajskie. Oraz elementy roślinne : lotos, piwonie, irysy, wiśnie. Bogactwo pejzażu : pagody, posągi drzewa i inne dodatkowe. Oczywiście najważniejszą rzeczą w tatuażu tradycyjnym jest harmonia. Jeśli nawet mamy do czynienia z dynamiczną konstrukcją nigdy artysta nie wykroczy poza obręb konwenansu! Jej podstawą jest stylistyka linii. Zaczerpnięte pewnie od malarzy japońskich, igły naśladują pracę pędzla. Kolory delikatne i pastelowe w naturalnych odcieniach i z dziennym światłem. Raczej gładka faktura i naturalna Image20.jpg (183261 bytes) dla przedmiotów obserwowanych w świecie rzeczywistym. Bogactwo ornamentyki nigdy nie jest zbyt fantastyczne, raczej zawsze sprowadza się do przemyślnych zabiegów stylistycznych w obrębie tła:  woda, wiatr i ogień. Jest to bardzo charakterystyczna cecha tego stylu. Dynamiczne postacie w ruchu zawsze zgrabnie przedstawione przy pomocy wirujących refleksów światła. Często w kontakcie z wodą lub powietrzem.  Kocham ten warsztat. Przenikające się plany i przestrzeń wykrojoną jakby mieczem, a potem zawiniętą przez wir który niknie w tle - to kolejny standard tła: Image24.jpg (40899 bytes) może być woda lub chmury, ten zabieg doskonale komponuje z pierwszym planem, dopracowany i oszczędny w środkach. Tu wystarczy spojrzeć na tatuaż cieniowany. Właśnie w tej okrojonej z farby konstrukcji jawi się sentencja stylu. Mimo to ja wolę kolor. Oczywiście wielu tatuatorów naśladuje ten styl i muszę przyznać że z powodzeniem!

    Andrzej Michnowicz
    MIKI TATTOO